vineri, 11 ianuarie 2013

Volkswagen Passat Performance Concept

La Salonul Auto Detroit 2013, cei de la Volkswagen prefigurează apariţia în gama Passat pentru americani a unei versiuni Passat Performance Concept, un fel de Passat GTI.

Pentru cei care încă nu ştiu, versiunea americană a lui Volkswagen Passat este destul de diferită faţă de Passat-ul european, atât la nivel stilistic şi al dotărilor, cât şi în privinţa motorizărilor.
Atât în Europa, cât şi în SUA, Passat este oferit cu câte o versiune V6 potentă, de 300 CP pe Bătrânul Continent, respectiv 280 CP peste Atlantic. Însă moda downisizing impunea apariţia unui motor mai mic, dar cu o putere satisfăcătoare, de peste 200 CP.
În Europa, Passat este oferit cu un TSI de 2,0 litri şi 210 CP, suficient pentru nevoile celor care vor un mai bun raport putere/cilindree. În SUA, în schimb, motorul de bază pe benzină este un 2,5 litri de 170 CP, în 5 cilindri, adică un compromis nu prea satisfăcător.

Iată că la Salonul Auto Detroit 2013 lucrurile se vor schimba, deoarece nemţii anunţă modelul Passat Performance Concept, care, evident, prefigurează o versiune de serie mai bine adaptată normelor de poluare.
Pe lângă micile detalii estetice menite a-i conferi maşinii o tuşă mai dinamică, cel mai important aspect se regăseşte sub capotă. Este vorba despre adoptarea motorului turbo în patru cilindri 1.8 TSI, care este capabil de 250 CP.
 Acesta este cuplat la o cutie de viteze automată cu 6 trepte, iar suspensia coborâtă şi servodirecţia electromecanică sunt de natură să-i confere lui Passat Performance Concept o manevrabilitate mai bună, conform proiectanţilor.
 Interiorul nu s-a lăsat pozat încă, însă ni se spune că ar avea inserții de (imitație de) fibră de carbon pe bord și pe scaunele învelite în două culori de piele, în timp ce plafonul și montanții vor fi acoperiți cu material negru.
 Momentul în care îți cumperi Passat e momentul în care vrei să spui lumii întregi că pentru tine șofatul nu mai este o plăcere, ci doar o necesitate care trebuie satisfăcută într-un mod foarte practic. Probabil că asta explică și de ce a avut și are atât de mult succes modelul ăsta, oameni resemnați în fața vieții găsindu-se la orice oră și peste tot în lume. Acum, însă, Volkswagen vrea altceva: vrea scârțâit de cauciucuri, pocnituri din evacuare și turbine fluierătoare. Mă rog, oarecum.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu